چکیده امروزه بازاریابی دیجیتال بر بستر شبکه های اجتماعی و وب سایت های گردشگری به عنوان منابع اطلاعاتی اصلی گردشگری، استراتژی محوری بازاریابی سازمان های مدیریت مقصد و کسب و کارهای پیشرو این حوزه جهت ارائه تصویر مقصد مناسب و معرفی قابلیتهای این مقاصد در راستای جذب گردشگران در بازارهای رقابتی به حساب می آید. از اینرو شناسایی دقیق منابع اطلاعاتی اثربخش از اهمیت بالایی در بازاریابی مقاصد گردشگری برخوردار است. هدف اصلی این مطالعه شناسایی منابع اطلاعاتی مناسب مقاصد گردشگری با استفاده از تحلیل وبومتریک و با بررسی مطالعه موردی اصفهان است. شناسایی کلمات کلیدی به سه روش تجربی، کلمات مرتبط با گردشگری و تحلیل فنی صورت گرفت. سپس با استفاده از روش PSI، 15 کلمه کلیدی نهایی انتخاب شدند و سپس شناسایی و رتبه بندی 39 وب سایت و شبکه مجازی ارائه دهنده منابع اطلاعاتی مرتبط با اصفهان بر اساس این کلید واژهها انجام گرفت. بر این اساس وب سایتهای YouTube و Facebook در رتبه اول و دوم وب سایت های حاوی منابع اطلاعاتی مرتبط با اصفهان قرار گرفتند. دستاوردهای نظری و عملی این پژوهش و توصیه های مرتبط با آن در بخش پایانی مقاله ارائه گردیده است.
ابن یمینی, ملیکا, میرزائی, روزبه, زال, محمد حسن. (1401). تحلیل وبومتریک وب سایتها و منابع اطلاعاتی گردشگری، مطالعه موردی اصفهان. برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 11(41), -. doi: 10.22080/jtpd.2022.23107.3659
MLA
ملیکا ابن یمینی; روزبه میرزائی; محمد حسن زال. "تحلیل وبومتریک وب سایتها و منابع اطلاعاتی گردشگری، مطالعه موردی اصفهان". برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 11, 41, 1401, -. doi: 10.22080/jtpd.2022.23107.3659
HARVARD
ابن یمینی, ملیکا, میرزائی, روزبه, زال, محمد حسن. (1401). 'تحلیل وبومتریک وب سایتها و منابع اطلاعاتی گردشگری، مطالعه موردی اصفهان', برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 11(41), pp. -. doi: 10.22080/jtpd.2022.23107.3659
VANCOUVER
ابن یمینی, ملیکا, میرزائی, روزبه, زال, محمد حسن. تحلیل وبومتریک وب سایتها و منابع اطلاعاتی گردشگری، مطالعه موردی اصفهان. برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 1401; 11(41): -. doi: 10.22080/jtpd.2022.23107.3659