- دانایی، ابوالفضل. قربانی، امیر و رئیسی نافچی. ابوالقاسم.(1397). آسیبشناسی روابط انسانی در دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری(موردمطالعه: دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری شهر بیرجند). مطالعات اجتماعی گردشگری، سال یازدهم، شماره ششم، صص: 138=113
- داوری، علی و رضازاده، آرش(1392). مدلسازی معادلات ساختاری با نرمافزار PLS، تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.
- رستگار، عباسعلی. دهقانی سلطانی، مهدی. فارسی زاده، مهدی و بلوچی، حسین.(1394). تبیین اثر هوش ساختاری- سازمانی بر کسب مزیت رقابتی: نقش میانجی هوش رقابتی، فصلنامه علمی پژوهشی تحقیقات نوین بازاریابی دانشگاه اصفهان، شماره سی و سوم. صص: 55-37.
- سرلک، محمدعلی(1390). چهرههای نوین سازمانی، تهران: مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور
- قربانی، امیر(1392). عارضهیابی سازمانی در صنعت هتلداری استان خراسان جنوبی، کاربرد مدل شش بعدی وایز بورد، پایاننامه مقطع کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی، استاد راهنما: دکتر علی نصر اصفهانی، اصفهان: کتابخانه دانشگاه شیخ بهایی.
- قربانی، امیر.(1398)، طراحی مدل سازمان هوشمند مدیریت گردشگری، رساله مقطع دکتری تخصصی مدیریت، استاد راهنما: دکتر ابوالفضل دانایی، سمنان: کتابخانه دانشگاه
- کامینگز، استیفن.(1395). بازآفرینی استراتژی، نقد و بررسی نظریههای سازمان و مدیریت، ترجمه دکتر سهراب خلیلی شورینی، تهران: یادواره
- لاولاک، کریستوفر و رایت، لارن(1391). اصول و مدیریت بازاریابی خدمات، ترجمه بهمن فروزنده، تهران: نشر آموخته.
- نجاری، رضا، آذر، عادل، احمدی، فریدون و جلیلیان، حمیدرضا(1394). ارائه چارچوب عوامل سازمان هوشمند در شرکتهای تولیدی، فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، دوره پنجم، شماره 2، صص: 172-140
- Beck, J., Rainoldi, M., & Egger, R.(2019). Virtual reality in tourism: a state-of-the-art review. Tourism Review. 22(3): 276-282.
- Bigné, E., & Decrop, A.(2019). Paradoxes of Postmodern Tourists and Innovation in Tourism Marketing. In The Future of Tourism (pp. 131-154). Springer, Cham.
- Bogicevic, V., Seo, S., Kandampully, J. A., Liu, S. Q., & Rudd, N. A.(2019). Virtual reality presence as a preamble of tourism experience: The role of mental imagery. Tourism Management, Vol.74, PP: 55-64.
- Barbey, A. K.(2018). Network neuroscience theory of human intelligence. Trends in cognitive sciences, 22(1): 8-20.
- Buhalis, D., & Leung, R.(2018). Smart hospitality—Interconnectivity and interoperability towards an ecosystem, International Journal of Hospitality Management, Vol.71, PP: 41-50.
- Celtek, E.(2019). Advantages of Augmented Reality, Virtual Reality, QR Code, Near Field Communication, Geo-Tagging, Geo-Fencing, and Geo-Targeting for Marketing Tourism. In Smart Marketing with the Internet of Things. (PP. 94-113). IGI Global
- Colchado, G., & Melgar, A.(2018, January). Competitive Intelligence Using Domain Ontologies on Facebook of Telecommunications Companies of Peru. In International Conference on Information Theoretic Security (pp. 777-787). Springer, Cham.
- Feher, A. & Towell, E.(1997). Business Use of the Internet, Internet Research: Electronic Networking Applications and Policy, 7(3): 195-200.
- Ghorbani, A., Raufirad, V., Rafiaani, P., & Azadi, H.(2015). Ecotourism sustainable development strategies using SWOT and QSPM model: A case study of Kaji Namakzar Wetland, South Khorasan Province, Iran. Tourism Management Perspectives, Vol.16, PP: 290-297
- Hatch, M. J.(2018). Organization Theory: Modern, Symbolic, and Postmodern Perspectives, Oxford university press.
- Huang, Y. C., Backman, K. F., Backman, S. J., & Chang, L. L.(2016). Exploring the implications of virtual reality technology in tourism marketing: An integrated research framework. International Journal of Tourism Research, 18(2): 116-128.
- Hall, C. M., & Williams, A.(2008). Tourism and Innovation, Routledge.
- Jovicic, D. Z.(2019). From the traditional understanding of tourism destination of the smart tourism destination. Current Issues in Tourism, 22(3): 276-282.
- Koo, C., Mendes Filho, L., & Buhalis, D.(2019). Smart tourism and competitive advantage for stakeholders. Tourism Review, 74(1): 1-128.
- Lai, W. C., & Hung, W. H.(2017). Constructing the Smart Hotel Architecture–A Case Study in Taiwan. In Paper presented at the 17th international conference on electronic business(ICEB), Dubai, UAE.
- Linder, T., & Arras, K. O.(2016). People detection, tracking, and visualization using ros on a mobile service robot. In Robot Operating System(ROS)(pp. 187-213). Springer, Cham.
- Matos, A., Pinto, B., Barros, F., Martins, S., Martins, J., & Au-Yong-Oliveira, M.(2019, April). Smart Cities and Smart Tourism: What Future Do They Bring? In World Conference on Information Systems and Technologies (pp. 358-370). Springer, Cham.
- Nisar, T. M., Prabhakar, G., & Strakova, L.(2019). Social media information benefits, knowledge management, and smart organizations. Journal of Business Research, Vol. 94, PP: 264-272.
- Moutinho, L., & Vargas-Sanchez, A.(Eds.).(2018). Strategic Management in Tourism, CABI Tourism Texts.
- Matheson, D., & Matheson, J. E.(2001). Smart organizations perform better. Research-Technology Management, 44(4): 49-54.
- Park, H. M.(2015). Univariate analysis and normality test using SAS, Stata, and SPSS. Sage.
- Pinillos, R., Marcos, S., Feliz, R., Zalama, E., & Gómez-García-Bermejo, J.(2016). Long-term assessment of a service robot in a hotel environment. Robotics and Autonomous Systems, Vol.79, PP: 40-57.
- Ren, C. B., Petersen, M. K., & Nielsen, T. K.(2018). Smart Tourism: a practical approach. In Theories of Practice
Tourism, Routledge
33. Rezaei, F., Ramazannezhad, N., Shiadeh, A., & Sabz, F.(2018). Investigating the Relationship between Intellectual Capital and Organizational Intelligence among Nurses Working in Ayatollah Rouhani Hospital in Babol in 2017, Middle East Journal of Family Medicine, 7(10): 221.
34. Taşkin, H., Adali, M. R., & Ersin, E.(2004). Technological intelligence and competitive strategies: an application study with fuzzy logic. Journal of Intelligent Manufacturing, 15(4): 417-429.
35. Um, T., & Chung, N.(2019). Does smart tourism technology matter? Lessons from three smart tourism cities in South Korea, Asia Pacific Journal of Tourism Research, DOI: 10.1080/10941665.2019.1595691.
36. Wetzels, M., Odekerken-Schröder, G., & Van Oppen, C.(2009). Using PLS path modeling for assessing hierarchical construct models: Guidelines and empirical illustration, MIS Quarterly, 33(1): 177-195.