استراوس، آنسلم؛ کوربین، جولیت (1385). اصول روش تحقیق کیفی، نظریه مبنایی، رویه ها و شیوه ها. ترجمه بیوک محمدی. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
بهرامپور، شعبانعلی(1387). مردم نگاری و کاربرد آن در ارتباطات، رسانه، شماره 73.
جلالی، رستم (1391). نمونه گیری در پژوهش های کیفی، مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 1 (4)، 310-320.
حاجی نژاد، علی؛ پور طاهری، مهدی؛ احمدی، علی(1388). تأثیرات گردشگری تجاری بر توسعه کالبدی- فضایی مناطق شهری (مطالعه موردی: شهر بانه)، پژوهش های جغرافیای انسانی،41 (70) 91-109.
حاجینژاد، علی؛ احمدی، علی (1389). تأثیرات اقتصادی گردشگری تجاری بر مناطق شهری، مطالعه موردی شهر بانه. دوفصلنامه علمی- پژوهشی پژوهشهای بوم شناسی شهری, 1(2)، 7-22.
شماعی، علی؛ علی اکبری، اسماعیل؛ موحد، علی؛ احمدی، علی(1397). تحلیل اثرات اجتماعی اقتصادی گردشگری تجاری در شهرهای مرزی –(مطالعه موردی: شهرهای بانه و سردشت) مطالعات برنامه ریزی سکونتگاه های انسانی، 13 ( 2 ،) 323 – 342
غفاری مرندی، سمیرا (1390). بررسی ارتباط عوامل خرید فراغتی و رضایت از خرید گردشگران (مورد مطالعه: گردشگران اروپایی بازدید کننده از ایران). پایان نامه کارشناسی ارشد، به راهنمایی محمد حسین ایمانی خوشخو؛ دانشگاه علم و فرهنگ، دانشکده گردشگری.
غلامی، محمد؛ نظری، ولی اله؛ مختاری ملک آبادی، رضا؛ زمانی، صادق (1395). تبیین پیامدهای گسترش گردشگری تجاری در مناطق روستایی (مورد: دهستان سیگار-شهرستان لامرد). فصلنامه علمی-پژوهشی برنامه ریزی منطقه ای، 6(22)، صص 203-216.
فرجی راد، خدر؛ پریشان، مجید؛ یاری حصار، ارسطو (1396).تحلیل چالشهای توسعه گردشگری تجاری در شهر مرزی بانه از دیدگاه تسهیلات و زیرساختهای گردشگری. نشریه گردشگری شهری،4(2), 1-15.
کرمی دهکردی، مهدی؛ کلانتری، خلیل؛ خراسانی، محمد امین. (1395). واکاوی کیفی مشکلات گردشگری روستایی در استان چهارمحال و بختیاری با استفاده از نظریه مبنایی با تاکید بر روستای دیمه شهرستان کوهرنگ. مجله برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 5(19), 175-198.
مافی، عزت الله؛ سقایی، مهدی؛ جوانبخت قهفرخی، زهره (1390). تحلیلی بر گردشگری خرید در کلانشهرهای مذهبی مطالعه موردی:کلانشهر مشهد، یازدهمین کنگره جغرافیدانان ایران، قابل دسترس در سایت سیولیکا.
مرادنژاد، جمال(1392). ارزیابی عوامل موثر بر رضایتمندی کلی گردشگران در مقاصد خرید مورد مطالعه: شهر مرزی بانه، پایان نامه کارشناسی ارشد به راهنمایی محمد نجارزاده و مشاوره علی اکبر بیدختی، دانشگاه سمنان، دانشکده گردشگری.
نصیری، اسماعیل؛ احمدی، علی (1393). تحلیل اثرات توسعه گردشگری تجاری بر تغییرات کالبدی-فضایی شهرها با استفاده از مدل فرایند تحلیل شبکه ANP مطالعه موردی: شهر بانه. جغرافیایی سرزمین, 11, 41-56
نیکدل، نرمین (1393). تحلیل کیفی نگرش جامعه میزبان نسبت به پیامدهای گردشگری (مطالعه موردی: بانه)، دوفصلنامه مطالعات گردشگری اجتماعی، دوره دوم، شماره چهارم، پاییز و زمستان، صص 1119-129.
Choi, M. J., Heo, C. Y., & Law, R. (2016). Progress in shopping tourism. Journal of Travel & Tourism Marketing, 33(sup1), 1-24.
Crossley, John C., Jamieson, Lynn M., Brayley, Russell E. (2012) Introduction to commercial recreation and Tourism an Entrepreneurial Approach, Sixth edition, London, SAG More publishing
Delia, B. K., & WISKULSKI, T. (2012). Cross-border shopping at Polish borders. Tri-City and the Russian Tourists. Geo Journal of Tourism and Geosites, ISDN, 2065-0817.
Michalkó, G., & Rátz, T. (2006). Typically Female Features in Hungarian Shopping Tourism*. Migracijske i etničke teme, 22(1-2), 79-93.
Moscardo, G., 2004, Shopping as a destination attraction: an empirical examination of the role of shopping in tourists’ destination choice and experience”. Journal of Vacation Marketing, 10 (4), pp.294-307.
Randle, E. J., & Hoye, R. (2016). Stakeholder perception of regulating commercial tourism in Victorian National Parks, Australia. Tourism Management, 54, 138-149.
Timothy, D. J. (2005). Shopping tourism, retailing and leisure. Channel View Publications.
Turner, L. W., & Reisinger, Y. (2001). Shopping satisfaction for domestic tourists. Journal of Retailing and consumer services, 8(1), 15-27.
Virgil Nicula, Popsa. & Roxana, Elena. (2014) Business Tourism Market Developments, 21st International Economic Conference 2014, IECS 2014, 16-17 May 2014, Sibiu, Romania Procedia Economics and Finance, Vol.16, pp.703–712.
WTO -World Tourism Organization- (2014), AM Reports, Volume eight – Global Report on Shopping Tourism, UNWTO, Madrid.
WTO -World Tourism Organization- (2014), AM Reports, Volume eight – Global Report on Shopping Tourism, UNWTO, Madrid.
Zaidan, E. A. (2016). Tourism shopping and new urban entertainment: A case study of Dubai. Journal of Vacation Marketing, 22(1), 29-41.