1- الماسی، حسن (1393). مطالعهی تطبیقی توسعهی گردشگری در کشور اسپانیا. طرح مطالعاتی، تهران: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری- پژوهشکدهی گردشگری.
2- الوانی، سید مهدی؛ رودگر نژاد، فروغ؛ کیاکجوری، کریم (1392). مدیریت توسعه. تهران: انتشارات صفّار.
3- اینسکیپ، ادوارد (1392). برنامهریزی گردشگری: رویکردی یکپارچه و پایدار به برنامهریزی و توسعهی گردشگری. ترجمه محمود حسنپور و سعید داغستانی، تهران: انتشارات مهکامه.
4- جعفری، وحیده؛ نجار زاده، محمد؛ کیانی فیضآبادی، زهره (1396). بررسی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری- مرد مطالعه: شهرستان سوادکوه. مجلۀ برنامهریزی و توسعۀ گردشگری، 6 (20)، 93-75.
5- حاجیزادهی میمندی، مسعود؛ سیار خلج، حامد؛ شکوهیفر، کاوه (1393). بررسی عوامل فرهنگی مرتبط با رفتارهای محیط زیستی- مورد مطالعه: شهر یزد. دوفصلنامهی جامعهشناسی اقتصادی و توسعه، 3(1)، 83-107.
6- حامی، مهیار؛ تقوی جلودار، مریم (1395). بررسی رابطۀ ورود گردشگران خارجی و میزان وقوع جرم در ایران. مجلۀ برنامهریزی و توسعۀ گردشگری، 5 (17)، 81-65.
7- حیدری چیانه، رحیم (1395). مبانی برنامهریزی صنعت گردشگری. تهران: انتشارات سمت.
8- حیدری چیانه، رحیم؛ قاسمی، وحید (1395). بررسی تطبیقی خطمشیهای توسعۀ گردشگری با تأکید بر روابط اجتماعی بین میزبان و مهمان- مطالعۀ موردی: ایران و ترکیه. مجلۀ برنامهریزی و توسعۀ گردشگری، 5 (16)، 46-31.
9- رحیمپور، علی (1394). مطالعهی تطبیقی توسعهی گردشگری در کشور ترکیه. طرح مطالعاتی، تهران: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری- پژوهشکدهی گردشگری.
10- رزاقی مله، هادی؛ ابراهیمی، قربانعلی (1397). تحلیل رابطهای علی سرمایه اجتماعی و توسعۀ پایدار گردشگری- مطالعه موردی: شهر ساری. مجلۀ برنامهریزی و توسعۀ گردشگری، 7 (25)، 71-46.
11- رضایی، ناصر (1390). مطالعهی تطبیقی توسعهی گردشگری در کشور ژاپن. طرح مطالعاتی، تهران: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری- پژوهشکدهی گردشگری.
12- سازمان جهانی جهانگردی (1390). برنامهریزی ملی و منطقهای جهانگردی. ترجمهی محمود عبدالهزاده، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
13- شجاعی، منوچهر؛ نوری، نورالدین (1386). بررسی سیاستهای دولت در صنعت گردشگری و ارائهی الگوی توسعهی پایدار صنعت گردشگری کشور. نشریهی دانش مدیریت، 20(78)، 63-90.
14- شیرمحمدی، یزدان (1393). طراحی و تبیین مدل اجرای سیاستهای گردشگری با تأکید بر بخش خصوصی. پایانامهی مقطع دکتری رشتهی مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور- مرکز تحصیلات تکمیلی تهران.
15- شیوا، امید (1388). مطالعهی تطبیقی توسعهی گردشگری در کشور مصر. طرح مطالعاتی، تهران: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری- پژوهشکدهی گردشگری.
16- صابری، محمد حسین (1390). ارزیابی توسعهی صنعت توریسم در ایران، پایانامهی مقطع کارشناسی ارشد رشتهی جغرافیا و برنامهریزی شهری، دانشگاه تبریز.
17- صالحی، علی (1392). بررسی مشکلات و موانع توسعهی صنعت گردشگری شهر اصفهان از دیدگاه گردشگران. پایانامهی مقطع کارشناسی ارشد رشتهی مدیریت بازرگانی، دانشگاه تهران.
18- صفرآبادی، اعظم؛ مجیدی ده شیخ، حکیمه؛ زنگی آبادی، علی؛ شاه زیدی، سمیه سادات (1395). توسعۀ گردشگری شهری با تأکید بر نقش بازارچههای مرزی- مطالعۀ موردی: بازارچۀ مرزی پاوه. مجلۀ برنامهریزی و توسعۀ گردشگری، 5 (16)، 126-95.
19- صمدنژاد، پرستو (1393). مطالعهی تطبیقی توسعهی گردشگری در کشور استرالیا. طرح مطالعاتی، تهران: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری- پژوهشکدهی گردشگری.
20- ضرغام بروجنی، حمید؛ شالبافیان، علیاصغر (1393). سیاستهای گردشگری کشورها: مطالعهای تطبیقی. تهران: انتشارات مهکامه.
21- طالبی، حدیث؛ مدیری، محمود؛ طرهانی، فرزاد (1396). اولویتبندی مولفههای توسعۀ گردشگری در ایران با رویکرد تصمیمگیری چند معیارۀ ترکیبی فازی- مطالعه موردی: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران. مجلۀ برنامهریزی و توسعۀ گردشگری، 6 (20)، 114-94.
22- فیض، داود؛ نبوی چاشمی، سید رضی (1395). توسعۀ صنعت گردشگری با تأکید بر رویکرد منابع انسانی- مورد مطالعه: استان سمنان. مجلۀ برنامهریزی و توسعۀ گردشگری، 5 (17)، 96-82.
23- کاظمی، مهدی (1392). مدیریت گردشگری. تهران: انتشارات سمت.
24- کروبی، مهدی؛ قادری، اسماعیل؛ سلطانی هوراند، امین؛ محمدیان محمود جیق، نسیم (1395). بررسی و اولویتبندی محدودیتهای گردشگران کرهای در ایران. مجلۀ برنامهریزی و توسعۀ گردشگری، 5 (19)، 57-33.
25-گویا، محمدعلی (1393). تحلیل رفتاری بأکید بر مصرف و تولید. رسالهی مقطع دکتری رشتهی معارف اسلامی و اقتصاد- گرایش اقتصاد اسلامی، دانشگاه امام صادق(ع).
26- مبینی، محمد؛ معمارزادهی طهران، غلامرضا (1395). آینده پژوهی سازمانهای دولتی ایران. فصلنامهی سیاستهای راهبردی و کلان، 4(1): ویژه نامهی اقتصاد مقاومتی، صص 1-32.
27- میرانی، نینا؛ اسدزاده، احمد؛ متفکر آزاد، محمدعلی؛ اصغرپور، حسین (1397). بررسی نقش کیفیت نهادی بر توسعهی صنعت گردشگری پزشکی در ایران: رویکرد پویاییهای سیستمی. مجلۀ برنامهریزی و توسعۀ گردشگری، 7 (27)، 54-26.
28- نظرپور، محمد نقی؛ منتظری مقدم، مصطفی (1389). سرمایهی اجتماعی و توسعهی اقتصادی: مطالعهای دربارهی مشارکت اجتماعی از منظر اسلام. فصلنامهی اقتصاد اسلامی، 10(37)، 57-87.
29- نوری، حسین (1393). مدلهای توسعه در گردشگری، طرح تحقیقاتی گروه جغرافیا و برنامهریزی شهری، دانشگاه تبریز.
30- هال، کالین مایکل ؛ جنکینز، جان ام (1385). سیاستگذاری جهانگردی. ترجمۀ سید محمد اعرابی و داود ایزدی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
31. Barron, P. , Leask, A. , Fyall, A. (2014). Engaging the multi-generational workforce in tourism and hospitality. Tourism Review, 69(4), 245-263.
32. Butler, R.W. (2006). The Tourism Area Life Cycle- Applications and Modifications, Cleve don & Toronto: Vol. 1, Channel View Publications.
33. Dodds, R. , Jolliffe, L. (2017). Experiential Tourism: Creating and marketing tourism attraction experiences, The Handbook of management and marketing Tourism experiences, Chapter 6, PP: 113-129.
34. Goeldner, C.R. & Ritchie, J.R.B. (2012). Tourism: Principles, Practices, philosophies, 12 th.ed , New York: John Wiley and Sons.
35. Gun, C.A. (2002). Tourism Planning: Concepts, Basics, Cases. New York and London: Routledge.
36. Haobin ye, B. , Qiu Zhang, H. , Huawen Shen, J. , Goh, G. (2014). Dose social identity affect residents attitude toward tourism development? An evidence from the relaxation of the individual visit scheme. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 26(6), 907-929.
37. Leiper, N. , Lam, M. , Hing, N. (2011). Cooperative Business Organizations: Intrinsic in every Strategically Functional Tourism Industry. Cognizant Communication Corporation.
38. Marit, E. , Joun, S. ; Hull J.V. (2016). Promoting service excellence for tourist destination. International Journal of culture, tourism and hospitality research, 10(4), 42-74.
39. Romao, J. , Guerreiro, J. & Rodrigaes, P.M.M. (2012). Knowledge Management in Tourism: Policy and Governance Applications, chapter 3: Regional Tourism Development – Competitiveness and Sustainability, Portugal: University of Algarve.
40. Sachs, W. (2012). Development: A Guide to the Ruins. New Internationalist, June.
41. Sheresheva, M. , Kopiski, J. (2016). The main trends, challenges and success factors in the Russian hospitality and tourism market. Worldwide Hospitality and Tourism Themes, 8(3), 14-33.
42. Singleton, P. A. (2016). The geopolitics of future tourism development in an expanding EU. Journal of Tourism Futures, 2(2), 155-164.
43. Tuohino, A. , Konu, H. (2014). Local stakeholders views about destination management: Who are leading tourism development? Tourism Review, 69(3), 202-215.
44. University of Alabama (2016). Social Conflict and Harmony: Tourism in China's multi-ethnic communities- Chapter 2: Social conflict and tourism development, Tourism Social Science Series, Vol.23, PP: 13-28.