در کشورهای در حال توسعه از جمله در کشور ایران، آموزش گردشگری با چالشهایی روبروست. هدف این پژوهش تعیین تواناییها، ضعفها، تهدیدها و چالشهای آموزش گردشگری در نظام دانشگاهی ایران با استفاده از الگوی تجزیه و تحلیل سوات است. بدین منظور از فرایند ارزیابی درونی و روش تحقیق پیمایشی استفاده شده است.
اطّلاعات مورد نیاز از طریق بررسی میدانی و تکمیل پرسشنامه از 150 نفر که طیفی از اعضای هیئت علمی، سرمایهگذاران و فعالان حوزهی گردشگری و همچنین دانشجویان هستند، جمعآوری شده است. نتایج مطالعه نشان میدهد که ابعاد آموزشی هم در تحلیل ماتریس نقاط قوّت و هم در تحلیل ماتریس نقاط ضعف، در اولویت اقدامات و تهدیدات قرار دارد. راهبرد پیشنهادی بر ارتباط هر چه بیشتر بین سیستم آموزشی دانشگاه با حوزههای مدیریتی و دستاندرکاران صنعت گردشگری تأکید دارد.
حیدری چیانه, رحیم, نصرالله زاده, ذکیه, & عبدالهی, مهدی. (1391). تحلیلی بر نظام آموزش عالی گردشگری در ایران مبتنی بر مدل سوات. برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 1(1), 129-152.
MLA
رحیم حیدری چیانه; ذکیه نصرالله زاده; مهدی عبدالهی. "تحلیلی بر نظام آموزش عالی گردشگری در ایران مبتنی بر مدل سوات". برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 1, 1, 1391, 129-152.
HARVARD
حیدری چیانه, رحیم, نصرالله زاده, ذکیه, عبدالهی, مهدی. (1391). 'تحلیلی بر نظام آموزش عالی گردشگری در ایران مبتنی بر مدل سوات', برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 1(1), pp. 129-152.
VANCOUVER
حیدری چیانه, رحیم, نصرالله زاده, ذکیه, عبدالهی, مهدی. تحلیلی بر نظام آموزش عالی گردشگری در ایران مبتنی بر مدل سوات. برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 1391; 1(1): 129-152.