اسدی پیمان, زهرا, توکلی نیا, جمیله, رضویان, محمدتقی, قورچی, مرتضی. (1399). ارزیابی کیفیت مقصد گردشگری مرکز شهر تهران مطالعه موردی: بازار بزرگ، منطقهی 12 تهران. نشریهی گردشگری شهری
دهقان، حجتاله و فتاحی، سید باقر. (1396). مدیریت تجربهی مشتری: با رویکرد چشمانداز چند بعدی بازاریابی تجربه. تهران: انتشارات بازاریابی.
رحیمی باغملک، جهانبخش؛ حقیقی، محمد؛ میرا، سید ابوالقاسم (۱۳۹۸). طراحی و تبیین مدل وفاداری بر مبنای تجربه-ی مشتری در صنعت هتلداری با استفاده از استراتژی تئوری داده بنیاد، فصلنامهی مدیریت بازرگانی، دورهی 11، شمارهی 1، صص 125-140.
رهنمایی، محمدتقی(1392) ، اوقات فراغت و گردشگری، چاپ اول، تهران: مهکامه.
شیرخدایی, میثم, غفاری, مجید, یوسفی, فاطمه, یوسفی, فائزه (1398)، بازاریابی گردشگری: بررسی مقایسهای تجربهی گردشگری به یاد ماندنی بین تیپهای شخصیتی متفاوت بر اساس مدل مایرز-بریگز، برنامه ریزی و توسعهی گردشگری
ضیاعی، محمود، عباسپور، نیلوفر(1390) ، ارزیابی کیفیت محصول گردشگری شهر تهران از دید گردشگران درون مرزی ، فصلنامهی گردشگری و توسعه ، شماره (1)
ضیایی، محمود، عباسی کارجگان، داود، کاظمیان، غلامرضا و کروبی، مهدی (1394). شناسایی و تعیین ابعاد الگوی مدیریت گردشگری شهر تهران. اقتصاد و مدیریت شهری 4(13): 141-119.
عابدی جعفری، حسن، تسلیمی، محمدسعید، فقیهی، ابوالحسن و شیخزاده، محمد (1390). تحلیل مضمون و شبکهی مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی. اندیشهی مدیریت راهبردی 5(2): 151-198.
غفاری، محمد، رضایی دولت آبادی، حسین و دهقانی اناری، فرشید (1393). تحلیل عوامل مؤثر بر وفاداری گردشگران به مقاصد گردشگری (مورد مطالعه: گردشگران خارجی سفرکرده به شهر اصفهان). فصلنامهی مدیریت فرهنگ سازمانی 12(3): 568-551.
قالیباف، محمدباقر و شعبانیفرد، محمد (1390). ارزیابی و اولویتبندی جاذبههای گردشگری برای توسعهی گردشگری شهری بر اساس مدلهای تصمیمگیری چند متغیره (مطالعهی موردی: شهر سنندج). فصلنامهی تحقیقات جغرافیایی 26(2): 172-147.
کاظمی، مهدی (1392). مدیریت گردشگری. تهران: سمت.
یعقوبزاده، رحیم (1393). گونهشناسی گردشگری: ارائهی چارچوبی برای تقسیمبندی انواع گردشگری. تهران: جامعهشناسان.
Agapito, D., Mendes, J., & Valle, P. (2013). Exploring the conceptualization of the sensory dimension of tourist experiences. Journal of Destination Marketing & Management, 2(2), 62-73.
Baek, J., Choe, Y., & Ok, C. M. (2019). Determinants of hotel guests’ service experiences: an examination of differences between lifestyle and traditional hotels. Journal of Hospitality Marketing & Management, 29(1), 88-105.
Calheiros, A. C., Moro, S., & Rita, P. (2017). Sentiment classification of consumer-generated online reviews using topic modeling. Journal of Hospitality Marketing & Management, 26(7), 675-693.
Cetin, G. (2014). Sustaining Tourism Development Through City Tax: The case of Istanbul.e-Review of Tourism Research, 11(1), 26-41.
Chang, S. (2018). Experience economy in hospitality and tourism: Gain and loss values for service and experience. Tourism Management, 64: 55-63.
Chen, X., Cheng, Z. F., & Kim, G. B. (2020). Make It Memorable: Tourism Experience, Fun, Recommendation and Revisit Intentions of Chinese Outbound Tourists. Sustainability, 12(5), 1-24.
Chiu, W., & Cho, H. (2020). Mapping aboriginal tourism experiences in Taiwan: A case of the Formosan Aboriginal Culture Village. Journal of Vacation Marketing, XX (X), 1-15.
Chiu, W., & Cho, H. (2020). Mapping aboriginal tourism experiences in Taiwan: A case of the Formosan Aboriginal Culture Village. Journal of Vacation Marketing, XX (X), 1-15.
Coelho De Freitas, M., de Sevilha Gosling, M., & de Almeida, A. S. A. (2018). Tourism experiences: Core processes of memorable trips. Journal of Hospitality and Tourism Management, 37 (1), 11-22.
Cutler Quinlan, S. (2015). Exploring the moments and memory of tourist experiences in Peru (Doctoral dissertation, Wilfrid Laurier University, Ontario, Canada.)
Doran, R., Øgaard, T., Larsen, S., & Wolff, K. (2019). Complexity and simplification in understanding travel preferences among tourists. Frontiers in psychology, 10(2), 1-12.
Doran, R., Øgaard, T., Larsen, S., & Wolff, K. (2019). Complexity and simplification in understanding travel preferences among tourists. Frontiers in psychology, 10(2), 1-12.
http://www2.unwto.org/content/why-tourism (وبگاه سازمان جهانی گردشگری. بازیابی شده از:)
Kim, J. (2014). The antecedents of memorable tourism experiences: The development of a scale to measure the destination attributes associated with memorable experiences. Tourism Management, 44, 34-45.
Larsen, S. (2007). Aspects of a psychology of the tourist experience. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 7(1), 7-18.
Lu, W., & Stepchenkova, S. (2015). User-generated content as a research mode in tourism and hospitality applications: Topics, methods, and software. Journal of Hospitality Marketing & Management, 24(2), 119-154.
Mahdzar, M., Zaidi, N. M. M., & Shuib, A. (2016). Memorable tourism experiences in mulu national park: Scales development. In S. M. Ratzi, (Ed.). Heritage, Culture and Society, Research agenda and best practices in the hospitality and tourism industry (pp. 742–755). London: Taylor and Francis Group.
Mossberg, L. (2007). A Marketing Approach to the Tourist Experience. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 7(1), 59-74.
Mossberg, L. (2007). A Marketing Approach to the Tourist Experience. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 7(1), 59-74.
Pearce, P., & Zare, S. (2017). The orchestra model as the basis for teaching tourism experience design. Journal of Hospitality and Tourism Management, 30, 55-64.
Quinlan Cutler, S., & Carmichael, B. (2010). The dimensions of the tourist experience. In M. Morgan, P. Lugosi & B. Ritchie (Eds) The Tourism and Leisure Experience: Consumer and Managerial Perspectives, 3-26.
Sangpikul, A. (2018). The effects of travel experience dimensions on tourist satisfaction and destination loyalty: the case of an island destination. International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 12(1), 106-123.
Scott, N., Gao, J., & Ma, J. (2017). Visitor Experience Design. CABI Tourism Management and Research: Cab Intl.
Simeon, M., Buonincontri, P., Cinquegrani, F., & Martone, A. (2017). Exploring tourists’ cultural experiences in Naples through online reviews. Journal of Hospitality and Tourism Technology, 8(2), 220-238.
Song, H. (2011). Assessing mainland chines tourists’ satisfaction with Hong Kong using tourist satisfaction index. International Journal of Tourism Research, 82-96.
Wang, D., Chan, H., & Pan, S. (2015). The impacts of mass media on organic destination image: A case study of Singapore. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 20(8), 860-874.
Wang, D., Chan, H., & Pan, S. (2015). The impacts of mass media on organic destination image: A case study of Singapore. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 20(8), 860-874.
Zatori, A. (2013). Tourism experience creation from a business perspective (Ph.D. thesis, Corvinus University of Budapest, Budapest, Hungary).