چکیده: توسعهی گردشگری روستایی از مسیر کسبوکارهای کوچک که غالباً به سرمایههای اندک نیازمند هستند، میتواند نقش مهمی در متنوعسازی اقتصاد روستاها ایفا کند. ازاینرو مطالعهی حاضر با هدف شناسایی بسترهای موجود برای ایجاد و گسترش بنگاههای گردشگری از دیدگاه ساکنین نواحی روستایی بخش کن، صورت پذیرفت. جامعهی آماری تحقیق را 2767 نفر از ساکنین نواحی روستایی بخش کن تشکیل دادهاند که با استفاده از جدول مورگان و تاکمن، 300 نفر از آنان از طریق نمونهگیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار کار پرسشنامه بود و جهت تجزیه و تحلیل دادهها از نرمافزار SPSS استفاده شد. نتایج نشان داد که ایجاد بنگاههای گردشگری که ضمن ارائهی خدمات بهتر برای گردشگران، رفاه بیشتری برای ساکنان منطقه فراهم آورد، از اولویت بالاتری برخوردار بود. پاسخگویان جوانتر و فعالان بخش گردشگری با سطح درآمد پایینتر، تمایل بیشتری نسبت به امکان ایجاد و توسعه کسبوکار گردشگری در منطقه داشتند.
کرمی بنماران, زهرا, غنیان, منصور, خسروی پور, بهمن, & برادران, مسعود. (1392). زمینه یابی فعالیت بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط با محوریت گردشگری روستایی در بخش کن استان تهران. برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 2(5), 110-127.
MLA
زهرا کرمی بنماران; منصور غنیان; بهمن خسروی پور; مسعود برادران. "زمینه یابی فعالیت بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط با محوریت گردشگری روستایی در بخش کن استان تهران". برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 2, 5, 1392, 110-127.
HARVARD
کرمی بنماران, زهرا, غنیان, منصور, خسروی پور, بهمن, برادران, مسعود. (1392). 'زمینه یابی فعالیت بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط با محوریت گردشگری روستایی در بخش کن استان تهران', برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 2(5), pp. 110-127.
VANCOUVER
کرمی بنماران, زهرا, غنیان, منصور, خسروی پور, بهمن, برادران, مسعود. زمینه یابی فعالیت بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط با محوریت گردشگری روستایی در بخش کن استان تهران. برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 1392; 2(5): 110-127.