چکیده ماسوله یکی از کوچکترین شهرهای ایران، سالهاست که بهدلیل داشتن جاذبههای خاص و منحصربهفرد تاریخی- فرهنگی و طبیعی خود تبدیل به یکی از شناخته شدهترین مقاصد گردشگری کشور شده است. توسعهی گردشگری در ماسوله آثار و پیامدهای زیستمحیطی، اقتصادی و اجتماعی- فرهنگی را نیز درپی داشته است. در این مقاله نقش نظام اداری- مدیریتی بهعنوان عنصری مهم در فرآیند توسعه که نقشی بنیادین در ایجاد پایداری یا ناپایداری در مقاصد گردشگری بهخصوص در ابعاد اجتماعی- فرهنگی دارد مورد بررسی قرار گرفته است. از تکنیکهای مختلف روش کیفی برای تولید داده و معرفی سهم نظام اداری- مدیریتی در فرآیند توسعهی گردشگری در ماسوله و نیز شناخت آسیبها و کاستیهای آن استفاده شده است. درنهایت پس از ارزیابی و تحلیل دادهها، پیشنهاداتی برای ارتقای عملکرد نظام اداری- مدیریتی در فرآیند توسعهی پایدار گردشگری ماسوله ارایه شده است.
غفاری, غلامرضا, & مستولی زاده, سید علی. (1392). نظام اداری- مدیریتی و توسعهی اجتماعی- فرهنگی پایدار در بخش گردشگری ماسوله. برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 2(7), 106-125.
MLA
غلامرضا غفاری; سید علی مستولی زاده. "نظام اداری- مدیریتی و توسعهی اجتماعی- فرهنگی پایدار در بخش گردشگری ماسوله". برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 2, 7, 1392, 106-125.
HARVARD
غفاری, غلامرضا, مستولی زاده, سید علی. (1392). 'نظام اداری- مدیریتی و توسعهی اجتماعی- فرهنگی پایدار در بخش گردشگری ماسوله', برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 2(7), pp. 106-125.
VANCOUVER
غفاری, غلامرضا, مستولی زاده, سید علی. نظام اداری- مدیریتی و توسعهی اجتماعی- فرهنگی پایدار در بخش گردشگری ماسوله. برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 1392; 2(7): 106-125.