امروزه، ایجاد رضایتمندی و دلبستگی احساسی در گردشگر نسبت به مقصد یکی از مسائل کلیدی بازاریابی گردشگری است که بهدلیل رقابت فزاینده مورد توجه قرار گرفته است. مطالعه حاضر با اتکا به تئوری ارتباط برند و با هدف بررسی عوامل موثر بر رضایتمندی گردشگران انجام شد. هر چند تحقیقات متعددی رضایت گردشگر را از جنبه های مختلف مورد مطالعه قرار دادهاند، باید توجه داشت تعداد اندکی از این مطالعات رابطه رضایتمندی را با دلبستگی به مقصد و شخصیت مقصد مورد مطالعه قرار دادهاند. به این منظور، رابطه بین تصویر و شخصیت مقصد، تاثیرگذاری آنها بر دلبستگی و همچنین اثر دلبستگی گردشگر بر رضایت از مقصد مورد بررسی قرار گرفت. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده، 274 پرسشنامه بین گردشگران ایرانی شهر اصفهان توزیع شد. مدل مفهومی پژوهش براساس الگوی معادلات ساختاری و با استفاده نرم افزار لیزرل مورد سنجش قرار گرفت. نتایج حاصل از مدلسازی معادلات ساختاری نشان داد تصویر مقصد عامل بسیار مهمی در ارتباط گردشگر- مقصد است و بر شخصیت، دلبستگی و رضایت از مقصد اثر مستقیم و معناداری دارد. با این حال، تاثیر شخصیت مقصد بر رضایتمندی و دلبستگی به مقصد مورد تائید قرار نگرفت. علاوه بر تصویر، دلبستگی به مقصد نیز بر رضایت گردشگران از مقصد اثرگذار است.
کیانی فیض آبادی, زهره. (1395). تاثیر تصویر و شخصیت مقصد بر دلبستگی و رضایت گردشگران (مطالعه موردی: گردشگران داخلی شهر اصفهان). برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 5(16), 168-187.
MLA
زهره کیانی فیض آبادی. "تاثیر تصویر و شخصیت مقصد بر دلبستگی و رضایت گردشگران (مطالعه موردی: گردشگران داخلی شهر اصفهان)". برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 5, 16, 1395, 168-187.
HARVARD
کیانی فیض آبادی, زهره. (1395). 'تاثیر تصویر و شخصیت مقصد بر دلبستگی و رضایت گردشگران (مطالعه موردی: گردشگران داخلی شهر اصفهان)', برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 5(16), pp. 168-187.
VANCOUVER
کیانی فیض آبادی, زهره. تاثیر تصویر و شخصیت مقصد بر دلبستگی و رضایت گردشگران (مطالعه موردی: گردشگران داخلی شهر اصفهان). برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 1395; 5(16): 168-187.