فهم تعاملات بین جامعه میزبان و گردشگران، عاملی مهم در شناخت و مدیریت گردشگری است. بخشی از این موضوع، تاثیری است که جامعه میزبان بر تصویر ذهنی مهمان (گردشگر) از مقصد می گذارد. هدف این مطالعه، بررسی تاثیر جامعه میزبان بر تصویر ذهنی گردشگران از فضاهای شهری جمعی باز است. این مطالعه کیفی با رویکرد تحلیل محتوا انجام شده است. مشارکت کنندگان 24 گردشگر داخلی شهر اصفهان بودند که تجربه بازدیدهای قبلی از این شهر و فضاهای آنرا داشتند. جمع آوری داده ها توسط مصاحبه های نیمه ساختاریافته انجام شد و تا زمان رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت. 5 مقوله اصلی از تحلیل داده ها بدست آمد: 1) سرزندگی، 2) تاکیدات میزبان در فضا، 3) خودمعرفی میزبان، 4) حس گردشگر از میزبان و 5) غذا. نتایج این مطالعه به متخصصان و مدیران گردشگری و طراحان و مدیران فضاهای شهری کمک می کند تا تصویر ذهنی گردشگران از فضاهای شهری را بهتر شناخته و از این طریق، زمینه ارتقا سطح گردشگری شهری را فراهم تر نمایند.
زنگی آبادی، علی، محمدی، جمال و زیرک باش، دیبا (1385). تحلیل بازار گردشگری داخلی شهر اصفهان، جغرافیا و توسعه، دوره 4، شماره 8: 131 - 156.
کیانی فیضآبادی، زهره (1395). تاثیر تصویر و شخصیت مقصد بر دلبستگی و رضایت گردشگران (مطالعه موردی: گردشگران داخلی شهر اصفهان)، برنامهریزی و توسعه گردشگری، دوره 5، شماره 16: 149- 167.
ملکی مینباش رزگاه، مرتضی، بلوچی، حسین و فارسیزاده، حسین (1394). تاثیر تصویر مقصد و رضایت از مقصد بر نیتهای بازدید گردشگران، برنامهریزی و توسعه گردشگری، دوره 4، شماره 12: 11- 33.
طیبی, امیر , & ذکاوت, کامران . (1397). تاثیر جامعه میزبان بر تصویر ذهنی گردشگران از فضای شهری جمعی باز: یک مطالعه کیفی در بستر شهر اصفهان. برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 7(26), 8-27. doi: 10.22080/jtpd.2018.2039
MLA
امیر طیبی; کامران ذکاوت. "تاثیر جامعه میزبان بر تصویر ذهنی گردشگران از فضای شهری جمعی باز: یک مطالعه کیفی در بستر شهر اصفهان", برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 7, 26, 1397, 8-27. doi: 10.22080/jtpd.2018.2039
HARVARD
طیبی, امیر, ذکاوت, کامران. (1397). 'تاثیر جامعه میزبان بر تصویر ذهنی گردشگران از فضای شهری جمعی باز: یک مطالعه کیفی در بستر شهر اصفهان', برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 7(26), pp. 8-27. doi: 10.22080/jtpd.2018.2039
CHICAGO
امیر طیبی و کامران ذکاوت, "تاثیر جامعه میزبان بر تصویر ذهنی گردشگران از فضای شهری جمعی باز: یک مطالعه کیفی در بستر شهر اصفهان," برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 7 26 (1397): 8-27, doi: 10.22080/jtpd.2018.2039
VANCOUVER
طیبی, امیر, ذکاوت, کامران. تاثیر جامعه میزبان بر تصویر ذهنی گردشگران از فضای شهری جمعی باز: یک مطالعه کیفی در بستر شهر اصفهان. برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 1397; 7(26): 8-27. doi: 10.22080/jtpd.2018.2039