امروزه با وجود فواید حاصل از توسعهی اینترنت در صنعت گردشگری بهطور کلی و صنعت هتلداری بهطور خاص، نکتهی چالشبرانگیز برای بخش عرضهی آن است که میزان وفاداری مشتریان در محیط اینترنتی در مقایسه با محیط سنتی و خرید حضوری کاهش یافتهاست. این مسأله لزوم شناخت کاملتر از مفهوم وفاداری الکترونیکی و عوامل تاثیرگذار بر آن بهمنظور اتخاذ راهبردهای مؤثر بازاریابی را مورد تاکید قرار میدهد. در حوالی این موضوع، هدف اصلی پژوهش حاضر شناسایی ابعاد کیفیت وبسایتهای ارایهکنندهی خدمات اقامت در هتل، بهعنوان یکی از عوامل مرتبط با فرایند وفادارسازی مشتریان است. بهمنظور بررسی نقش احتمالی متغیر تجربهی قبلی رزرو اینترنتی اتاق هتل در تعدیل شدت روابط الگوی تحقیق، جامعهی آماری در دو گروه مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی دستهبندی و دادههای گروه اول با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی و دادههای گروه دوم بدون انجام نمونهگیری و دعوت از همه اعضاء جامعهی آماری گردآوری شد. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه و روشهای تحلیل دادهها، آنووا، تحلیل عاملی اکتشافی و الگویابی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی است. نتایج حاصل نشان داد که مهمترین ابعاد کیفیت الکترونیکی عبارت است از: پاسخگویی و تحویل بی نقص، امنیت، طراحی وبسایت، و کاربردی بودن. همچنین نتایج حاصل از الگوی مفهومی نشان داد که در هر دو گروه مشتریان بالقوه و فعلی، کیفیت الکترونیکی بر متغیرهای اعتماد، وفاداری و رضایت الکترونیکی و از طرفی، اعتماد بر وفاداری الکترونیکی تأثیر مثبت دارد. نقاط تمایز آن است که برای مشتریان فعلی بر خلاف مشتریان بالقوه، رضایت بر اعتماد الکترونیکی و برای مشتریان بالقوه بر خلاف مشتریان فعلی، رضایت بر وفاداری الکترونیکی تأثیر مثبت دارد. تحلیل متغیر تجربهی قبلی رزرو اینترنتی نیز بیانگر آن است که این متغیر سبب تعدیل شدت روابط بین متغیرهای اعتماد و وفاداری و از سوی دیگر، کیفیت و اعتماد الکترونیکی نمیشود.
رضایی دولت آبادی, حسین , شریفی تهرانی, محمد , شفیعی عربی, محمد علی , & اسفندیار, کوروش . (1394). بررسی روابط میان کیفیت، اعتماد، رضایت و وفاداری الکترونیکی در صنعت هتلداری. برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 4(12), 52-71.
MLA
حسین رضایی دولت آبادی; محمد شریفی تهرانی; محمد علی شفیعی عربی; کوروش اسفندیار. "بررسی روابط میان کیفیت، اعتماد، رضایت و وفاداری الکترونیکی در صنعت هتلداری", برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 4, 12, 1394, 52-71.
HARVARD
رضایی دولت آبادی, حسین, شریفی تهرانی, محمد, شفیعی عربی, محمد علی, اسفندیار, کوروش. (1394). 'بررسی روابط میان کیفیت، اعتماد، رضایت و وفاداری الکترونیکی در صنعت هتلداری', برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 4(12), pp. 52-71.
CHICAGO
حسین رضایی دولت آبادی , محمد شریفی تهرانی , محمد علی شفیعی عربی و کوروش اسفندیار, "بررسی روابط میان کیفیت، اعتماد، رضایت و وفاداری الکترونیکی در صنعت هتلداری," برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 4 12 (1394): 52-71,
VANCOUVER
رضایی دولت آبادی, حسین, شریفی تهرانی, محمد, شفیعی عربی, محمد علی, اسفندیار, کوروش. بررسی روابط میان کیفیت، اعتماد، رضایت و وفاداری الکترونیکی در صنعت هتلداری. برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 1394; 4(12): 52-71.