قرن بیست و یکم سده بهرهگیری از فرصتهای تجاری ارزشمند در بخش خدماتی به ویژه گردشگری است. چیزی که امروزه در این صنعت رقابتی اهمیت پیدا کرده بحث کارآفرینیگرایی و نوآوریگرایی بازیگران این صنعت در ارائه تجربیاتی جدید و منحصربه فرد به مشتریان این صنعت دارای رشد سریع میباشد. اگرچه تحقیقات زیادی در حوزه مشتریگرایی و کارآفرینی و نوآوری در سازمانهای مختلف انجام شده است اما تحقیقات کمی دربارهی این موضوعات در صنعت گردشگری انجام شده است. هدف این تحقیق بررسی تأثیرات مستقیم و غیر مستقیم این متغییرها بر یکدیگر و بر عملکرد میباشد. دادهها مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه از 278 نفر از مدیران و کارکنان دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی دارای مجوز بند "ب" استان مازندران برای بررسی تأثیر متغییرها بر یکدیگر جمع آوری شد. تحلیل دادهها از طریق معادلات ساختاری و روش حداقل مربعات جزیی به کمک نرم افزار SMART-PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که کارآفرینیگرایی و نوآوریگرایی بطور مستقیم بر عملکرد کسب و کار دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی تأثیر دارند. همچنین مشتریگرایی و کارآفرینیگرایی بطور غیر مستقیم و از طریق متغیر میانجی نوآوریگرایی بر عملکرد کسب وکار دفاتر تأثیر میگذارند.
تاج زاده نمین, ابوالفضل , & خزایی پول, مرتضی . (1394). تأثیر مشتریگرایی و کارآفرینیگرایی بر نوآوری و عملکرد کسب و کار در گردشگری (مورد مطالعه: دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان مازندران). برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 4(13), 187-205.
MLA
ابوالفضل تاج زاده نمین; مرتضی خزایی پول. "تأثیر مشتریگرایی و کارآفرینیگرایی بر نوآوری و عملکرد کسب و کار در گردشگری (مورد مطالعه: دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان مازندران)", برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 4, 13, 1394, 187-205.
HARVARD
تاج زاده نمین, ابوالفضل, خزایی پول, مرتضی. (1394). 'تأثیر مشتریگرایی و کارآفرینیگرایی بر نوآوری و عملکرد کسب و کار در گردشگری (مورد مطالعه: دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان مازندران)', برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 4(13), pp. 187-205.
CHICAGO
ابوالفضل تاج زاده نمین و مرتضی خزایی پول, "تأثیر مشتریگرایی و کارآفرینیگرایی بر نوآوری و عملکرد کسب و کار در گردشگری (مورد مطالعه: دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان مازندران)," برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 4 13 (1394): 187-205,
VANCOUVER
تاج زاده نمین, ابوالفضل, خزایی پول, مرتضی. تأثیر مشتریگرایی و کارآفرینیگرایی بر نوآوری و عملکرد کسب و کار در گردشگری (مورد مطالعه: دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان مازندران). برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 1394; 4(13): 187-205.