اجزاشکوهی، محمد، شاکرمی، نعمت و منصورزاده، علی محمد (1397)، برنامه ریزی راهبردی گردشگری کردستان بر پایه ی هویت رقابت پذیری منطقه ای با استفاده از تکنیک Meta-SWOT فصلنامه ی مطالعات شهری، شماره ی 26، صص 30-17.
تقوایی، مسعود و حسینی خواه، حسین (1396)، برنامه ریزی توسعه ی صنعت گردشگری مبتنی بر روش آینده پژوهی و سناریونویسی (مطالعه ی موردی: شهر یاسوج)، مجله برنامه ریزی و توسعه ی گردشگری، سال 6، شماره ی 23، صص 30-8.
حاجی نژاد، علی، عبدی، ناصر و پایدار، ابوذر (1395)، مطالعه ی تطبیقی عوامل ساختاری، کارکردی و نهادی المان های گردشگری شهری و عوامل مؤثر بر توسعه ی آنها (مطالعه ی موردی: برج های آزادی و ایفل)، فصلنامه ی گردشگری شهری، دوره ی 3، شماره ی 1، صص 93-108.
خیرگو، منصور و شکری، زینب (1390)، توسعه ی فرایند سیاست گذاری با استفاده از راهبرد آینده نگاری، فصلنامه ی پژوهشی مدیریت نظامی، دوره ی 11، شماره ی 42، صص 102-71.
دده زاده سیلابی، پروین و احمد فرد، نرگس (1398)، تعیین پیشران های کلیدی مؤثّر بر توسعه ی گردشگری با رویکرد آینده پژوهی (مطالعه ی موردی: شهرستان های استان مازندران)، جغرافیا و پایداری محیط، شماره ی 30، صص 73-89.
علی اکبری، اسماعیل، پوراحمد، احمد و جلال آبادی، لیلا (1397)، شناسایی پیشران های موثر بر وضعیت آینده ی گردشگری پایدار شهر کرمان با رویکرد آینده پژوهی، فصلنامه ی علمی- پژوهشی گردشگری و توسعه، سال هفتم، شماره ی اول، صص 178-156.
فرهادی یونکی و عنابستانی (1397)، شناسایی متغیرهای کلیدی در شکل گیری برند مقصد گردشگری مبتنی بر روش آینده پژوهی (مطالعه ی موردی: روستای هدف گردشگری سوادجان استان چهارمحال و بختیاری)، دومین کنفرانس بین المللی تحولات نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری، صص 1-13.
فیروزجائیان، علی اصغر، فیروزجائیان، مجتبی، هاشمی، حمید و غلامرضازاده، فاطمه (1392)، کاربرد تکنیک مدل سازی ساختاری تفسیری در مطالعات گردشگری (تحلیلی با رویکرد آسیب شناسانه)، مجله ی برنامه ریزی و توسعه ی گردشگری، سال 2، شماره ی 6، صص 159-129.
موسوی، میرنجف، جلالیان، اسحاق و کهکی، فاطمه سادات (1396)، تدوین سناریوهای عوامل مؤثر بر توسعه ی گردشگری استان آذربایجان غربی با استفاده از سناریو ویزارد، گردشگری شهری، دوره ی 4، شماره ی 3 ، صص 49-62.
نصر، طاهره (1398)، شناسایی عوامل کلیدی مؤثر بر گردشگری در کلانشهر شیراز با رویکرد آینده پژوهی، فصلنامه ی پژوهش و برنامه ریزی شهری، سال 10 ، شماره ی پیاپی 37 ، صص66-55.
Bhati, A. & Pearce, P. (2017). Tourist attractions in Bangkok and Singapore; linking vandalism andsetting characteristics, Tourism Management, 63, 15-30.
DosWeil, R, (2005). Ghassabzade and Ghaffari Touchaie 2014, Nashre Pazhooheshhaye Farhangi, Tehran.
Faraji Rad, K. & Kazemian. G. (2000). Local and Regional Development from an Institutional Approach, Tehran: Jahad Publishing Organization.
Hall, C. M. & Lew, A. A. (2009). Understanding and managing tourism impacts: An integrated approach, Routledge.
Holland, J. (2003). Tourism in poor rural areas: Diversifying the product and expanding the benefits in rural Uganda and the Czech Republic.
Islam, S. (2015). Study on Factors Influencing Tourism: Way Forward for Sustainable Tourism in Bangladesh, Journal of Tourism, Hospitality and Sports, 6, 1-13.
Murphy, P. E. (2013). Tourism: A community approach (RLE Tourism), Routledge.
Rodríguez, M.O., Sánchez, C.A., Félix, J.Q. & Estrada, I.C. (2018). Factors that affect the demand of tourism in Mexico: competitive analysis, Journal of Tourism Analysis: Revista de Análisis Turístico, 25, 2, 154-166.
Seyidov, J. & Adomaitienė, R. (2016). Factors Influencing Local Tourists’ Decision-Making on Choosing a Destination: A Case of Azerbaijan. Gruyrer, 95, 3, 112-127.
Tuan V. K. & Rajagopal P. (2019). Analyzing Factors Affecting Tourism Sustainable Development towards Vietnam in the New Era, European Journal of Business and Innovation Research.7, 1, 30-42.
Yeoman, I. (2012) 2050–Tomorrow’s tourism. Bristol: Channel View Publications.
Varum, C. A. Melo, C. Alvarenga, A. & Carvalho, P. S. (2011). Scenarios and possible futures for hospitality and tourism, Foresight, 13, 1, 19-35.
Xiaoli, Z. (2012). The Factors Effecting Chinese Tourist Revisit Thailand Destination, Publisher: University of the Thai Chamber of Commerce, enviable at https://scholar.utcc.ac.th/handle/6626976254/446.