صنعت هتلداری از مهمترین عوامل توسعهی گردشگری است و اولین دغدغهی گردشگران در ورود به مناطق گردشگری یافتن هتل مناسب برای اقامت است. از این رو توجه به مدیریت مناسب هتلها امری ضروری است. هدف این پژوهش شناخت اثر مدیریت ارتباط با مشتری بر ارزش طول عمر مشتری با تبیین نقش میانجی کیفیت رابطه در صنعت هتلداری است. روش مورد استفاده در این تحقیق توصیفی – همبستگی است که برای تحلیل دادهها از مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. جامعهی آماری تحقیق شامل مشتریان هتلهای واقع در شهرایلام است که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده و فرمول نمونهگیری کوکران برای جوامع نامحدود، حجم نمونه به تعداد 348 نفر انتخاب گردیده است. ابزار جمع آوری دادهها پرسشنامه استاندارد بوده که پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ 90 درصد به دست آمده است. دادههای پژوهش با استفاده از نرمافزار لیزرل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته که نتایج حاکی از آن است مدیریت ارتباط با مشتری بر کیفیت رابطه تاثیر مثبت و معناداری داشته و همچنین کیفیت رابطه بر ارزش طول عمر مشتری و ابعاد آن(میزان استفاده از خدمات، وفاداری، تبلیغات و تمایل به مراجعهی مجدد) تاثیر مثبت و معناداری دارد.
محمدی, اسفندیار , & رضایی, زهرا . (1394). بررسی ارتباط بین مدیریت ارتباط با مشتری با کیفیت رابطه و ارزش طول عمر مشتری در صنعت هتلداری (مورد مطالعه: شهر ایلام). برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 4(15), 62-79.
MLA
اسفندیار محمدی; زهرا رضایی. "بررسی ارتباط بین مدیریت ارتباط با مشتری با کیفیت رابطه و ارزش طول عمر مشتری در صنعت هتلداری (مورد مطالعه: شهر ایلام)", برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 4, 15, 1394, 62-79.
HARVARD
محمدی, اسفندیار, رضایی, زهرا. (1394). 'بررسی ارتباط بین مدیریت ارتباط با مشتری با کیفیت رابطه و ارزش طول عمر مشتری در صنعت هتلداری (مورد مطالعه: شهر ایلام)', برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 4(15), pp. 62-79.
CHICAGO
اسفندیار محمدی و زهرا رضایی, "بررسی ارتباط بین مدیریت ارتباط با مشتری با کیفیت رابطه و ارزش طول عمر مشتری در صنعت هتلداری (مورد مطالعه: شهر ایلام)," برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 4 15 (1394): 62-79,
VANCOUVER
محمدی, اسفندیار, رضایی, زهرا. بررسی ارتباط بین مدیریت ارتباط با مشتری با کیفیت رابطه و ارزش طول عمر مشتری در صنعت هتلداری (مورد مطالعه: شهر ایلام). برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 1394; 4(15): 62-79.