تبلیغات و اطلاع رسانی اهمیت و تاثیر زیادی بر رشد صنعت گردشگری داشته است. در این راستا، پژوهش حاضر به بررسی کیفیت منابع اطلاعاتی چاپی گردشگری از دیدگاه گردشگران خارجی بازدیدکننده از استان تهران پرداخته است. جامعه آماری این تحقیق، گردشگران خارجی ای میباشند که در 6 ماهه اول سال 1393 از استان تهران بازدید نمودند. با استفاده از فرمول تشریح شده در متن مقاله، حجم نمونه گردشگران 170 نفر محاسبه گردید. روش نمونه گیری بصورت در دسترس می باشد. داده های لازم از طریق پرسشنامه جمع آوری گردید. تجزیه و تحلیل داده ها از طریق آزمون های تی تک نمونه، تی مستقل، تحلیل واریانس و فریدمن با استفاده از نرمافزار SPSS22 صورت پذیرفت. یافته ها مشخص ساخت که کیفیت منابع اطلاعاتی چاپی گردشگری (دارا بودن اطلاعات مفید، جالب توجه بودن، کاربرپسند بودن، تشویق/تحریک کننده بودن، قابل اعتماد بودن و مفید بودن)، از دیدگاه گردشگران خارجی بازدیدکننده از استان تهران، نسبتا خوب بوده است و اولویت اهمیت کیفیت منابع اطلاعاتی چاپی گردشگری، به ترتیب اولویت از بیشتر به کمتر مربوط به جالب توجه بودن، تشویق/تحریک کننده بودن، مفید بودن، قابل اعتماد بودن، کاربر پسند بودن و حاوی اطلاعات مفید بودن منابع اطلاعاتی چاپی گردشگری بود. پیشنهادات در قالب نتیجه گیری ارایه شده است.
دامغانی، حسین و محنتفر، یوسف (1384). نقش فناوری اطلاعات بر عنصر ارتقای سطح بهبود ساختار گردشگری و میراث فرهنگی مازندران، اولین همایش سراسری نقش صنعت گردشگری در توسعه استان مازندران، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران و دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه مازندران، بابلسر.
راسخی، سعید؛ کریمیپتانلار، سعید؛ حسینی، سپیده (1393). عوامل موثر بر تراکم گردشگری در کشورهای در حال توسعه منتخب، برنامهریزی و توسعه گردشگری، دوره 3، شماره 8: 69-86.
کریمزاده، علیرضا (1384). بازاریابی و شناسایی انگیزههای گردشگران، اولین همایش سراسری نقش صنعت گردشگری در توسعه استان مازندران، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران و دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه مازندران، بابلسر.
مومنی، منصور (1387). تحلیلهای آماری با استفاده از SPSS، تهران: انتشارات کتاب نو.
نصیریزاده، حمیدرضا و توتونچی، جلیل (1382). جهانگردی و اشتغال، مجموعه مقالات سمینار بررسی سیاستها و برنامههای توسعه جهانگردی در جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه علامه طباطبائی و سازمان ایرانگردی و جهانگردی، تهران.
Snepenger, D. and Snepenger, M. (2014). Information Search by Pleasure Travelers, New York: Van Nostrand Reinhold.
Royo-Vela, M. (2009). Rural-cultural excursion conceptualization: A local tourism marketing management model based on tourist destination image measurement, Tourism Management, No. 30: 419-428.
Mansfeld, Y. (1992). From motivation to actual travel, Annals of Tourism Research, No. 19: 399-419.
Kerstetter, D. and Cho, M.H. (2004). Prior knowledge, credibility and information search, Annals of Tourism Research, 31(4): 961-985.
Gursoy, D. and Chen, J.S. (2000). Competitive analysis of cross cultural information search behavior, Tourism Management, No. 21: 583-590.
Crotts, J. (1999). Consumer Decision Making and Repurchase Information Search, New York: The Haworth Hospitality Press.
Beerli, A., and Martin, J.D. (2004). Factors influencing destination image, Annals of Tourism Research, 31(3): 657-681.
Amaro, S. and Duarte, P. (2015). An integrative model of consumers' intentions to purchase travel online, Tourism Management, No. 46: 64-79.
حسینی امیری, سیدمحمود , محمدی, مصطفی , & غلامی فرد, نصرت ا... . (1395). بررسی کیفیت منابع اطلاعاتی چاپی گردشگری از دیدگاه گردشگران خارجی (مطالعه موردی: استان تهران). برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 5(19), 58-74. doi: 10.22080/jtpd.2017.1430
MLA
سیدمحمود حسینی امیری; مصطفی محمدی; نصرت ا... غلامی فرد. "بررسی کیفیت منابع اطلاعاتی چاپی گردشگری از دیدگاه گردشگران خارجی (مطالعه موردی: استان تهران)", برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 5, 19, 1395, 58-74. doi: 10.22080/jtpd.2017.1430
HARVARD
حسینی امیری, سیدمحمود, محمدی, مصطفی, غلامی فرد, نصرت ا.... (1395). 'بررسی کیفیت منابع اطلاعاتی چاپی گردشگری از دیدگاه گردشگران خارجی (مطالعه موردی: استان تهران)', برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 5(19), pp. 58-74. doi: 10.22080/jtpd.2017.1430
CHICAGO
سیدمحمود حسینی امیری , مصطفی محمدی و نصرت ا... غلامی فرد, "بررسی کیفیت منابع اطلاعاتی چاپی گردشگری از دیدگاه گردشگران خارجی (مطالعه موردی: استان تهران)," برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 5 19 (1395): 58-74, doi: 10.22080/jtpd.2017.1430
VANCOUVER
حسینی امیری, سیدمحمود, محمدی, مصطفی, غلامی فرد, نصرت ا.... بررسی کیفیت منابع اطلاعاتی چاپی گردشگری از دیدگاه گردشگران خارجی (مطالعه موردی: استان تهران). برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 1395; 5(19): 58-74. doi: 10.22080/jtpd.2017.1430